הטרנק הירוק והמפנק: בד הבמבוק שכבש את העולם

ברור לנו שאת יתרונותיו של הבמבוק כבר כולנו מכירים אך מה שלא כולם יודעים הוא שהבמבוק הופך יותר ויותר פופולרי בתעשיית האופנה כחלופה בת קיימא וידידותית לסביבה מה שלא ניתן להגיד על החומרים המסורתיים כמו כותנה ופוליאסטר. במבוק הוא משאב שצומח במהירות ומתחדש מאוד, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת לאופנה ירוקה עם המון יתרונות נוספים.

בד הבמבוק רך, נושם והיפואלרגני באופן טבעי מה שהופך אותו לנוח ללבישה שמקל על אנשים עם עור רגיש. הבמבוק הוא גם אנטי בקטריאלי, אנטי פטרייתי ומנדף לחות באופן טבעי, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור בגדים ופריטי אופנה ספורטיביים, מצעים ואפילו וילונות.

הבמבוק הוא גם רב תכליתי, ניתן להשתמש בו ולייצור מגוון מוצרים שונים ואיכותיים כגון חולצות טריקו, שמלות, גרביים ואפילו תחתונים. בגדי במבוק הם גם מתכלים ומתפרקים הרבה יותר מהר מכותנה, מה שמפחית את ההשפעה הסביבתית של פסולת טקסטיל שגוברת בעשרות השנים האחרונות.

מעצבים ומותגי אופנה רבים משלבים במבוק בקולקציות שלהם כדי לקדם אופנה ירוקה. הכירו את המעצבים והמותגים פורצי הדרך בגדי במבוק.
Bambu Earth: מותג אופנה בר קיימא המציע מגוון רחב של ביגוד ואביזרים מבמבוק, כולל תחתוני במבוק, גרבי במבוק וצעיפים במבוק.

מוצרים אתיים: חברה זו, שבסיסה בבריטניה, מעצבת ומייצרת מגוון מוצרי אופנה ידידותיים לסביבה העשויים מבמבוק וחומרים בני קיימא אחרים. יש להם מגוון רחב של מוצרים כולל נעליים, תיקים ואביזרים.

* Bambou: המותג הצרפתי הזה מעצב בגדים, אקססוריז ופריטי בית ברי קיימא, כולם עשויים מבמבוק. יש להם מגוון רחב של מוצרים כולל בגדי תינוקות, מצעים ומגבות.

* NUUWAI: המותג הזה מבוסס בקנדה, הם מעצבים ומייצרים בגדים ואביזרים בני קיימא ואתיים מבמבוק, כותנה אורגנית וחומרים ממוחזרים.
 
* Bambu Organic: חברה שבסיסה בארה"ב מעצבת ומייצרת מגוון מוצרי אופנה ידידותיים לסביבה העשויים מבמבוק וחומרים ברי קיימא אחרים.

אלו הן רק כמה דוגמאות מהמעצבים והמותגים הרבים שמשתמשים בבמבוק בקולקציות האופנה שלהם. יש הרבה יותר שם בחוץ, והשימוש בבמבוק באופנה הופך יותר ויותר פופולרי ככל שיותר אנשים מחפשים אפשרויות ירוקות וידידותיות לסביבה.