מהן שקיות טיהור אוויר?

מהן שקיות טיהור אוויר? האם פחם במבוק עובד?

מה העניין הרב שנוצר סביב שקיות לטיהור אוויר מפחם במבוק? האם הם באמת עובדים?
אם שמעתם על פחם במבוק ועל היכולת שלו לטהר את האוויר, אז אתם בוודאי תוהים אם זה באמת יעיל.
בימים אלה, הרבה מוצרים אורגניים וטבעיים צצים משום מקום ואף אחד לא יודע בוודאות אם הם יעילים או לא.
אם אתם מחפש דרך להיפטר מריחות מסריחים בחדר, בתיק כושר או במכונית שלך, אז אתה במקום הנכון.
כאן תלמדו על שקיות לטיהור אוויר וכיצד הן פועלות ומשם נבין את עניין שקיות פחם במבוק.

מה עושה שקית טיהור אוויר?

לפחות פעם אחת בחייך חווית כניסה לחדר, חדר אמבטיה או מכונית עם ריח לא נעים.
במקרה הטוב זה תחושה לא נעימה ובמקרים קיצוניים יותר זה גם עלול לגרום למחלות!
בני אדם נוטים לחשוב שהאוויר מלוכלך כשהם מריחים משהו רע. למרות שזה לא תמיד נכון, זה תמיד אמצעי זהירות טוב לוודא שהאוויר שאתה נושם נקי.
זה המקום שבו שקיות טיהור אוויר המכילות פחם במבוק יכולות להועיל.

שקיות טיהור אוויר, כפי שהשם שלהן מרמז, הן שקיות שמטהרות את האוויר.
השקית מכילה מינרלים פעילים כמו פחם במבוק לסינון האוויר בחלל שלו. זה נעשה ע"י ספיגת הכימיקלים, הרעלים והריחות ומשאיר בחלל אוויר רענן.
עם זאת, שקית טיהור אוויר אינה פועלת כמו תרסיסי אירוסול שגורמים לאוויר להריח טוב. למעשה, זה אפילו לא מפיץ ריח מובהק. אם החדר שלך מריח טוב יותר לאחר שהנחת את שקית טיהור האוויר, אז זה הריח של אוויר נקי.

 
היתרונות של שקית טיהור אוויר

לא בטוחים למה אתם צריכים שקיות לטיהור אוויר? הנה שלוש סיבות למה אתם כן צריכים:

1. מסיר פתוגנים מזיקים
חיידקים נמצאים בכל מקום אבל זה לא אומר שאתם יכולים פשוט להיות שאננים לגבי זה. אם לכם או לקרוביכם יש מערכת חיסונית חלשה, חשוב שתהיה לכם שקית לטיהור אוויר שמנקה את האוויר מפתוגנים אלה. קיומם של שקים לטיהור אוויר גם מקטין את הסיכוי שמחלות הנישאות באוויר יתפשטו.

2. מסיר אלרגנים
אלרגנים ואבק הם חלק מהחומרים ששקיות טיהור אוויר יכולות להסיר. בין אם זה מגיע מחיות מחמד, פרחים, חרקים וחפצים פרוותיים אחרים, שקיות טיהור האוויר יכולה לעזור להפוך את הבית שלך בטוח יותר עבור אלה עם אלרגיות. זוהי גם דרך טבעית להסרת חומרים לא רצויים באוויר שלא תגרום לאלרגיות ולבעיות נשימה.

3. לא רעיל וללא כימיקלים
רוב שקיות טיהור האוויר מכילות מינרל טבעי. ברוב המקרים, זה פחם במבוק. אם שמעתם רעש על שקיות לטיהור אוויר, אז זה בגלל שהן מחליפות לאט לאט את תרסיסי אירוסול הרגילים. בניגוד לשקיות לטיהור אוויר, תרסיסי אירוסול מלאים בכימיקלים רעילים לאנשים ולחיות המחמד. הם לא בדיוק יהרגו אתכם, אבל הם גם לא בריאים לכם. בנוסף, תרסיסים אלה יקרים מאוד עבור קופסת כימיקלים רעילים.

מה זה פחם במבוק/ פחם פעיל?
 

השימוש בפחם פעיל הפך להיות מאוד פופולרי ברוקחות טבעית בשנים האחרונות. אבל פחם פעיל קיים מזה מאות שנים בתעשיית היופי והרפואה.

פחם פעיל יש יכול לספוח רעלים ושומן מהעור. לכן זאת תוספת נהדרת לפילינג, סבונים מוצקים, מסכות, משחת שיניים ועוד. ישנם כמה סוגים של פחם מכל רחבי העולם, חלקם מופקים מעץ, במבוק וכבול. הפחם הפעיל עובר תהליך מיוחד של חימום שהופך אותו לבעל סגולות רפואיות.

אז איך בדיוק משתמשים בשקיות לטיהור אוויר מפחם במבוק? כדי להפעיל את חלקיקי פחם הבמבוק, עליכם להניח את השקיות בשמש למשך שעה כדי שהיא תספוג את הקרניים האולטרה סגולות. קרני הUV משמשות כגורם המפעיל ש"מדליק" את תכונות הטיהור של פחמי הבמבוק. אם במקום שלכם אין הרבה אור שמש, האריכו את החשיפה לשעה נוספת.

לאחר שחשפתם את השקיות לשמש, תוכלו לתלות את השקיות בחדר האמבטיה, בחדר או ברכב. אתה יכול גם להניח אותו בנעליים ובתיקי כושר כדי להסיר את הריח. כדי לשמור על יעילותו, הניחו אותו בקביעות מתחת לשמש מדי חודש כדי להטעין ולהפעיל את הפחם. מה שיפה בזה הוא שאתם לא צריכים לעשות שום דבר אחר מלבד להוציא אותו לקצת שמש. לא, אתם לא צריך לחמם אותו, לשטוף אותו, או כל תחזוקה נוספת אחרת כדי להמשיך לעבוד.

הנה עובדה מעניינת - פחם במבוק אינו סופג את החומרים באוויר. במקום זאת, הוא עובר ספיחה. לא, זו לא ספיגה אלא ספיחה.

ספיחה היא התהליך שבו הפחם מושך את הכימיקלים באוויר. כאשר הכימיקלים מתקרבים אליו, הם נדבקים למשטח השקית וגורמים לו להיות כבד. מכיוון שפחם במבוק הוא נקבובי להפליא, הרבה כימיקלים יכולים להיספג בקלות לתוך הנקבוביות. מאוחר יותר תשימו לב שאחת הראיות לכך שזה עובד היא שהשקית הופכת לכבדה יותר.

אז לסיכום
 
האם כדאי לקנות שקית לטיהור אוויר מפחם במבוק? כמובן, אתם צריכים! זה בטוח, טבעי ויעיל בהסרת ריחות רעים ולכלוך באוויר. בנוסף, זה עובד עד שנתיים כך שלא תצטרכו להוציא סכומי עתק. שקי הבמבוק בעלי תחזוקה נמוכה וכל מה שאתה צריך לעשות כדי שזה יעבוד הוא לתת לו להישאר תחת אור שמש ישיר במשך שעה.