שימושי הבמבוק הרבים לאורך ההיסטוריה ועד היום

- שימושי הבמבוק לאורך ההיסטוריה
 
אנחנו אוהבים להשתמש בבמבוק כדי ליצור מבנים יפים ועמידים, בין אם כדי להדגיש את הבית, הגינה או לעצב מעסדה, מלון או עסק אחר. אך לאורך ההיסטוריה הבמבוק שימש למבחר עצום של מוצרים שונים - חלקם די מפתיעים! לשימושי במבוק יש היסטוריה עשירה מאוד, במיוחד בסין, שם מאמינים שמקורו לפני כ-5,000 שנה. אם אתם שוקל להוסיף קצת במבוק לחיים שלכם, בדקו את השימושים השונים של במבוק מאז 23,000 לפני הספירה.
 
- 12,000 - 2,000 לפני הספירה
 
בתקופה הניאוליתית, נמצאו שימושים בבמבוק ברחבי מדינות אסיה להכנת מקלות אכילה וכלי אכילה אחרים. בדומה להיום, זה גם היה חלק נרחב מהתזונה האנושית. מאמינים שעלי במבוק מרגיעים את חום הגוף ועודף ליחה בעוד שהשורש ממריץ את האנרגיות החיוניות. אנשים סינים עתיקים האמינו גם שהמיץ מצמח הבמבוק מרפא אסתמה. נצרי במבוק מכילים כמות טובה של סיבים ואשלגן, ולכן הם היו חלק בלתי נפרד מהתזונה בין מאות השנים הללו.
 
לחצו כאן לתקופה הניאוליתית של ארץ ישראל (רשות העתיקות של ישראל)
 
- המאות ה-16-17 לפני הספירה
 
בערך בתקופה זו נעשה שימוש בבמבוק לייצור קשתות, חיצים וכלי ציד אחרים מאחר והעץ עמיד במיוחד. כמובן שבמבוק שימש גם ליצירת חפצי בית ואפילו מבנה הבית עצמו.
 
- 256 לפני הספירה
 
סכר דויג'אנגין ומערכת ההשקיה נבנתה בסין בשנת 256 לפני הספירה. חלק הגבוה של המבנה נבנה באמצעות סלסלות ארוכות בצורת נקניק מבמבוק ארוגים במילוי אבנים. ומאז הוחלף בבטון מודרני יותר.
בשנת 1972, התגלו ה-Yingushan Han Slips בחדרי קבורה סיניים עתיקים לוחות כתיבה העשויים מחבלי במבוק שנוצרו עוד בתקופת שושלת האן המערבית. המסמכים שהם מצאו היו למעשה חשובים מאוד - אחד מהם היה אמנות המלחמה של Sun Tzu.
 
- 1037 – 1101 לספירה
 
בערך בזמן הזה, נעשה שימוש בבמבוק לכל מיני פריטים חיוניים לחיים. סו דונגפו, ענק ספרותי בסין בתקופה זו, הציג את הבמבוק ברבים משיריו וציוריו, ואף אמר שאי אפשר לחיות את החיים בלי במבוק. הוא שימש לעצי הסקה, אריחים, נייר, רפסודות, כובעים, שכמיות, נעליים ועוד הרבה יותר.
 
- 1486
 
בתקופת שושלת מינג נוצר פחם במבוק, שהוא חלופה הרבה יותר ברת קיימא ובריאה לפחם מסורתי. פחם במבוק עשוי מחתיכות הצמח שגילן לפחות 5 שנים ומעלה. לאחר מכן הם מחוממים לטמפרטורה של סביב 120 מעלות. פחם במבוק יוצר אוויר הרבה יותר טהור ומפחית שאריות מזהמים. יש לו גם נקבוביות גבוהה מאוד, ולכן הוא סופג הרבה מהזיהומים והחומרים הזרים שהיו נשרפים ונשלחים לאוויר.
 
- 1711-1715
 
א). קנדו - מתורגל עם חרבות עשויות במבוק חצוי ("שינאי") ומגני גוף וראש שנועדו לאפשר אימון קרבות ללא נזק למתאמן.

ב). אומנות לחימה היפנית - הקלאסית הפכה לשם נרדף לאומנות לחימה בכלל. מאות שנים של לחימה ולימוד אקדמי של תורות לחימה הביאו את יפן לחזית אומנויות-הלחימה בסגנונות רבים, בהם הקרטה, ג'ודו, אייקידו, קנדו, נינג'יטסו, יאיידו ועוד. התפיסה התרבותית והאטיקטת היפאני הפכו כמעט לסטנדרט בעולם אומנות-הלחימה.

ג). Shinai (竹刀) שינאי - היא חרב יפנית בדרך כלל עשויה במבוק משמש בפועל בתחרות קנדו. שינאי משמשים גם באומנויות לחימה אחרות, אך עשוי להיות מעוצב בצורה שונה מקנדו שינאי ומיוצג עם דמויות שונות. העץ הקל והרך המשמש בשינאי מבדיל אותו מחרבות עץ אחרות כמו בוקן , שעשוי בדרך כלל מעץ כבד וחזק יותר.
 
- 1894

אופני הבמבוק הראשונים נרשמים כפטנט ונחשפים באנגליה. מיוצרים ומשמשים עד היום, נאמר שהם מספקים נסיעה נוחה וחלקה הרבה יותר מאופניים ממוצעים.
 
- 1947
בגלל חוסר במשאבים זמינים ממלחמת העולם השנייה, מעצבים בגוצ'י נאלצו להיות יצירתיים עם התיקים שלהם, להשתמש בבמבוק וליצור את התיק האייקוני עם ידית במבוק שאנחנו עדיין מכירים ואוהבים היום. בעלי המלאכה של גוצ'י פיתחו שיטה מוגנת בפטנט לחימום ולכיפוף של הבמבוק כך שישמור על צורתו לאחר התקררות וחיבור לתיק היד.
 
1997

הרשת הבינלאומית לבמבוק וקש קיימת כדי לפתח ולקדם פתרונות חדשניים לעוני ולקיימות סביבתית באמצעות במבוק וקש. היא נוסדה על פי אמנה בשנת 1997, ומאמינה שעל ידי מציאת דרכים לניצול יצירתי של צמחים אלה, ניתן להשיג יציבות כלכלית באזורים עניים ברחבי העולם.

בר במבוק שימושי ניתן למצוא בכל העולם! ניתן להשתמש בבמבוק למגוון רחב של שימושים שונים ולרוחב מגוון תעשיות, וחידושים שצצים עד היום! אנחנו אוהבים להשתמש בבמבוק. שניים מהמבוקים הטבעיים האהובים עלינו הם מוטות במבוק מוצקים ובמבוק Tre -Gai . אבל אל תחשוב שבמבוק סינטטי אינו ראוי. כל אחד ממוצרי הבמבוק הזמינים שלנו מוכן לשפר את העיצוב של הבית או העסק שלך. במבוק הוא לא רק יפה אלא גם עמיד וחזק במיוחד, מה שהופך אותו לחומר בנייה נהדר. במבוק הוא אחד מחומרי הבנייה העתיקים ביותר העומדים לרשותנו כיום. לא רק שיש לה היסטוריה עשירה, אלא גם עתיד עשיר.
 
www.inbar.int - הרשת הבינלאומית לבמבוק וקש - The International Network for Bamboo and Rattan